Helsingin Juhlaviikot
Käyttöliittymäsuunnittelun ohjenuorana oli laajan ohjelmasisällön mahdollisimman hyvä löydettävyys.
Syksyllä 2018 Hullujen Päivien digimainonnan ensisijaisena tavoitteena oli kasvattaa verkkokaupan myyntiä. Toiveena oli myös mainonnan ilmeen hienovarainen raikastaminen ja kampanjan huomioarvon lisääminen.
Toimme perinteikkään Hullut Päivät -kampanjan nykypäivään ottaen digitaaliset rajapinnat kokonaisvaltaisesti haltuun. Digiaineistoissa hyödynnettiin monipuolisesti erilaisia mainosmuotoja ja -ratkaisuja, ilmettä yhdenmukaistettiin ja viestintää selkeytettiin sekä kampanjan keulakuvana toimiva keltainen haamu animoitiin. Verkko-ostamista helpotettiin kategoriakohtaisella mainonnalla ja digitaalisiin mainosaineistoihin kuului myös räätälöityjä erikoisratkaisuja Tori.fi:ssä.
Syksyllä 2018 suomalaiset kuluttajat tavoitettiin kattavan Hullut Päivät -display-mainonnan ja yli 150 erilaisen mainosmuodon avulla. Kattoilmeestä jalkautetut luovat ratkaisut toivat raikkautta Hullujen Päivien kampanjailmeeseen ja kampanjan huomioarvo oli valtakunnallisesti hyvä. Verkkokauppaohjaukset toimivat ja display-mainonnan CTR oli parhaimmillaan 10 %. Parhaiten toimi kategoriakohtainen mainonta nasevine copyineen sekä laskureihin ja aikapaineeseen nojaava mainonta. Vaikka CTR ei itsessään korreloi ostoaikeen kanssa, oli verkkokaupan myynnin kasvu kampanjan aikana 7 %.
”Barabran suunnittelemat ja tuottamat mainonnan materiaalit ylittivät toiveemme ja toimivat erinomaisesti. Saimme huipputuloksia erityisesti display-mainonnasta ja syksyllä 2018 verkkokaupan myynti kasvoi 7 %. Yhteistyömme on sujunut aina joustavasti, vaikka aikataulut ovat olleet ajoittain tiukat.”
Kimmo Rantala
+358 40 843 0481
kimmo.rantala@barabra.fi
Käyttöliittymäsuunnittelun ohjenuorana oli laajan ohjelmasisällön mahdollisimman hyvä löydettävyys.
Verkkosivun sisällön haluttiin palvelevan entistä paremmin ydinkohderyhmää.