STOCKMANN – HULLUT PÄIVÄT

Kuinka suunnittelemamme ja tuottamamme mainonta ylitti asiakkaan toiveet

Animointi, Bannerimainonta, DoubleClick, Dynaamiset aineistot, Projektinhallinta

Stockmannin Hullut Päivät on valtakunnallisesti tunnettu kampanja, joka hullaannuttaa suomalaiset keltaisilla hinnoillaan kaksi kertaa vuodessa.

Tavoite

Syksyllä 2018 Hullujen Päivien digimainonnan ensisijaisena tavoitteena oli kasvattaa verkkokaupan myyntiä. Toiveena oli myös mainonnan ilmeen hienovarainen raikastaminen ja kampanjan huomioarvon lisääminen.

Ratkaisu

Toimme perinteikkään Hullut Päivät -kampanjan nykypäivään ottaen digitaaliset rajapinnat kokonaisvaltaisesti haltuun. Digiaineistoissa hyödynnettiin monipuolisesti erilaisia mainosmuotoja ja -ratkaisuja, ilmettä yhdenmukaistettiin ja viestintää selkeytettiin sekä kampanjan keulakuvana toimiva keltainen haamu animoitiin. Verkko-ostamista helpotettiin kategoriakohtaisella mainonnalla ja digitaalisiin mainosaineistoihin kuului myös räätälöityjä erikoisratkaisuja Tori.fi:ssä.

Tulos

Syksyllä 2018 suomalaiset kuluttajat tavoitettiin kattavan Hullut Päivät -display-mainonnan ja yli 150 erilaisen mainosmuodon avulla. Kattoilmeestä jalkautetut luovat ratkaisut toivat raikkautta Hullujen Päivien kampanjailmeeseen ja kampanjan huomioarvo oli valtakunnallisesti hyvä. Verkkokauppaohjaukset toimivat ja display-mainonnan CTR oli parhaimmillaan 10 %. Parhaiten toimi kategoriakohtainen mainonta nasevine copyineen sekä laskureihin ja aikapaineeseen nojaava mainonta. Vaikka CTR ei itsessään korreloi ostoaikeen kanssa, oli verkkokaupan myynnin kasvu kampanjan aikana 7 %.

Eerika Tikka, Digital Marketing Manager, Stockmann:

”Barabran suunnittelemat ja tuottamat mainonnan materiaalit ylittivät toiveemme ja toimivat erinomaisesti. Saimme huipputuloksia erityisesti display-mainonnasta ja syksyllä 2018 verkkokaupan myynti kasvoi 7 %. Yhteistyömme on sujunut aina joustavasti, vaikka aikataulut ovat olleet ajoittain tiukat.”

Ota yhteyttä!

Kimmo Rantala
+358 40 843 0481
kimmo.rantala@barabra.fi

Muut caset

Helsingin Juhlaviikot

Käyttöliittymäsuunnittelun ohjenuorana oli laajan ohjelmasisällön mahdollisimman hyvä löydettävyys.

Lue lisää →
Näytä lisää töitämme →

Pohjoismainen Kulttuuripiste – Nordisk Kulturkontakt

Verkkosivun sisällön haluttiin palvelevan entistä paremmin ydinkohderyhmää.

Lue lisää →
Näytä lisää töitämme →

Suomen Tennisliitto

Tenniksen kotikentältä löydät ajankohtaiset uutiset ja parhaat vinkit päästäksesi pelin ytimeen.

Lue lisää →
Näytä lisää töitämme →