Nelonen Media – Idols

Huippusuositun Idols-ohjelman comebackia varten toteutettiin näyttävä digikampanja, joka sisälsi cross screen -videoparaatin, videotapetin ja companion-bannerin.

Bannerimainonta, Bannerituotanto, Companion-bannerit, Cross screen -mainokset, DoubleClick, Haltuunottomainokset, Projektinhallinta, Tekninen tuotanto, Videoparaatit, Videotapetit

Miten kertoa ohjelmasta, joka villitsee kokonaisen kansakunnan?

Huippusuositun Idols-ohjelman comebackia varten toteutettiin näyttävä digikampanja, joka sisälsi cross screen -videoparaatin, videotapetin ja companion-bannerin. Kokonaisuuden kruunasi erikoistoteutuksena luotu telkku.com:n näyttävä haltuunotto. Sivustolle tulija koki yllätyksen, kun Idols-banneri ottikin valtaansa koko näytön ja räjäytti käyntiin konfetintäyteisen Idols-karnevaalin.

Lähtökohta

Idols on suureksi koko kansan ilmiöksi kasvanut musiikkiohjelma, jossa tähteydestä haaveilevat laulajalupaukset kisaavat paikasta Suomen pop-maailman huipulla. Tänä vuonna ohjelma teki vuosien tauon jälkeen paluun uudistuneella tuomaristolla ja uudella kanavapaikalla.

Idolsin kaltaisia, kykyjenetsintään perustuvia, ohjelmaformaatteja on nykyisin runsaasti erilaisia. Alkuperäisellä Idolsilla on kuitenkin erityinen paikka katsojien sydämissä. Miten erottua ja kommunikoida ohjelmasta, jonka paluuta odottaa lähes koko Suomi?

Luova ratkaisu

Katsoja pysäytetään huomiota herättävillä mainoksilla, jotka jakavat samaa sanomaa: Idols on jälleen tulossa – suurempana ja valloittavampana kuin koskaan. Haltuunotossa Idols on kuin virus tai mania, joka kaappaa valtaansa koko sivuston ja saa koko kansan riehaantumaan.

Toteutus

Luotiin kuvaa ja videota yhdistävä haltuunotto suositulle telkku.com -sivustolle. Haltuunotto valtasi sivuston uuden Idols-kauden ensimmäisen jakson lähetyspäivänä. Sen lisäksi kampanja jalkautettiin myös muihin mainospintoihin: cross screen -videoparaatiin, videotapettiin ja companion-banneriin lähetyspäivänä.

Tulokset

Kampanja sai kokoonsa nähden suuren huomion. Viikon kampanjan aikana jopa 24 % kaikista suomalaisista 15–44 vuotiaista oli huomannut sen display-mainontaa. Erityisesti videotapetti toimi hyvin: Ilta-Sanomien sivuilla sen klikkiprosentti oli jopa 2 % ja klikkejä peräti 11 700. Vaikka klikkien keruu ei ollut kampanjan varsinainen tavoite, ne kertovat erinomaisesta huomioarvosta. Idols saavutti tavoitteensa niin kohderyhmän kuin katsojamääränkin suhteen. Jo ensimmäinen jakso keräsi Nelosella ja Ruudussa yhteensä 700 000 katsojaa.

Ota yhteyttä!

Eelis Sormunen
+358 45 1386160
eelis.sormunen@heku.fi

Muut caset

Käyttöliittymäsuunnittelun ohjenuorana oli laajan ohjelmasisällön mahdollisimman hyvä löydettävyys.

Lue lisää →
Näytä lisää töitämme →

Verkkosivun sisällön haluttiin palvelevan entistä paremmin ydinkohderyhmää.

Lue lisää →
Näytä lisää töitämme →

Tenniksen kotikentältä löydät ajankohtaiset uutiset ja parhaat vinkit päästäksesi pelin ytimeen.

Lue lisää →
Näytä lisää töitämme →